• URGÈNCIES: 110
  • Télèfon: +376 872 000
  • Email: policia@policia.ad

Notícies

Furts en establiments comercials

Furts en establiments comercials

  •   18/12/2019 10:11 
El Servei de Policia des de fa molt temps difon, a través dels mitjans de comunicació, una sèrie de consells per prevenir els furts i els furts amb força en establiments comercials.

Les víctimes potencials d' aquests delictes són els comerços que venen un tipus d'articles amb unes condicions concretes:
  • Són articles petits, i en conseqüència fàcilment transportables
  • Són articles de valor important, ja que es tracta de marques de prestigi o de valor econòmic elevat
Aquests tipus d' articles es troben principalment als comerços tipus joieria o rellotgeria.

La missió prioritària del Servei de Policia consisteix en la protecció de les persones i dels béns. Dins d'aquest marc, facilitem els consells següents destinats a prevenir aquests delictes, o en tot cas a disminuir els perjudicis que puguin provocar.

A) Furts en descuit

Mètodes utilitzats pels autors:
  • Compren diverses peces o objectes que es fan embolicar i guardar al mateix local sense haver-los pagat, per anar a buscar-los més tard amb alguna excusa (per exemple que no duen prou diners), quan el que realment han fet és furtar-ne algun altre aprofitant un moment de descuit dels empleats, i evidentment no tornen al local. Amb aquest sistema, aprofiten el marge de temps que transcorre entre el furt i la descoberta de la manca de l' objecte (generalment hores) per aconseguir una fugida segura
  • Distreuen els empleats amb una allau de preguntes i demandes per fer-se ensenyar múltiples peces, i aprofiten un moment de descuit per amagar-se' n alguna i marxar sense que el botiguer se n'adoni
  • Distreuen els empleats amb qualsevol altre pretext (canvi de moneda, prova de l' objecte, etc). Canvien alguna peça de valor mostrada pel botiguer per una altra de similar (anell, etc) que du el delinqüent
  • El botiguer relaxa la seva atenció quan ja dóna la venda per tancada. El suposat client li demana d'embolicar el producte, fa veure que es disposa a pagar mostrant diners, etc. Pot ser doncs, un moment d' especial perill.
Formes de prevenció:
  • És millor vigilar la mercaderia que no els clients. Els delinqüents d' aquest tipus actuen ràpidament i dissimuladament
  • No feu exposició de molts objectes al mateix temps. Després de mostrar unes peces guardeu-les en un lloc segur abans de treure' n d'altres
  • No deixeu mai la mercaderia sense vigilància
  • Els aparadors i les vitrines interiors han d' estar tancats amb clau, i la clau ha d'estar en possessió dels empleats, mai penjada a l' abast dels clients
  • Cal estar especialment atent davant de clients que van en grup.
B) Furts amb força

Mètodes utilitzats pels autors:

Trenquen els aparadors, reixes exteriors i vitrines interiors amb mitjans contundents (martells, cotxes, ariets, etc), o en altres casos poden arribar a fer un forat a les parets per accedir a l'establiment, 'butrons'.

Formes de prevenció i actuació :
  • Retireu la mercaderia de valor dels aparadors i expositors durant les hores de tancament del local, i dipositeu-les en llocs de seguretat com caixes fortes
  • Instal·leu reixes o portes metàl·liques externes i vidres de seguretat
  • Instal·leu sistemes d' alarma i sistemes de gravació 24h/24h, conservant les filmacions un temps prudencial
  • Tingueu la mercaderia perfectament inventariada, amb els corresponents números de sèrie i les fotografies o catàlegs amb descripció de les peces de més valor
  • Quan ja s' ha produït el fet delictiu, no manipuleu els objectes per preservar les proves fins a l'arribada de la Policia.
Si constateu qualsevol conducta sospitosa, telefoneu immediatament al Servei de Policia al número 110.