DUES DETENCIONS PER UN PRESSUMPTE DELICTE CONTRA LA LLIBERTAT SEXUAL
La Policia ha detingut 10 persones durant el transcurs del cap de setmana per delictes contra la llibertat sexual, contra la salut pública, contra la seguretat col·lectiva, contra la llibertat, contra la funció pública, contra l’honor, i contra el patrimoni.
El dia 1 de gener de 2026, se’ns va requerir des del servei d’urgències de l’H.N.S.M, en activar-se un CODI LILA per una presumpta agressió sexual a una jove no resident de 17 anys a la vila del Pas de la Casa.
D’immediat s’inicia el protocol establert, i l’enquesta per aclarir els fets permeten la detenció, el mateix dia 1 al Pas de la Casa, d’un resident de 23 anys. Com a continuació de la investigació, és deté el dia 2 de gener a Canillo, un altre resident de 24 anys. Ambdós com a presumptes autors d’un delicte contra la Llibertat Sexual.
Salut Pública
Pel que fa a delictes contra la Salut Pública, el dia 2 de gener en un control a la frontera del riu Runer, es va detenir un no resident de 33 anys. L’interessat es trobava en possessió de 8 pastilles de MDMA, i 5,25 grams d’haixix.
El dia 3 de gener, a Canillo, en el decurs d’un requeriment per unes desavinences laborals en un establiment hoteler, es va detenir un resident de 41 anys en possessió d’1 gram de MDMA, i una pastilla d’èxtasis. Endemés d’un delicte contra l’Honor, i un altre contra la Llibertat, en amenaçar i injuriar els agents actuants.
El mateix dia 3 de gener, en un control efectuat en l’aparcament exterior d’un local d’oci nocturn a Canillo, es va detenir una dona no resident de 36 anys. La interessada es trobava en possessió d’1,45 grams de metamfetamina i una pastilla d’èxtasis.
Seguretat Col·lectiva
Pel que respecta a delictes contra la Seguretat Col·lectiva per conduccions de vehicles sota la influència de l’alcohol o altres substàncies, el dia 3 de gener se’ns va requerir per un accident de circulació de danys materials a la vila de Les Escaldes-Engordany, ja què les parts implicades no ens posarien d’acord per efectuar l’intercanvi d’assegurances.
Al lloc es va detenir un dels implicats, un resident de 39 anys, en donar un resultat positiu de 2,04 g/l., en la prova d’alcoholèmia.
Patrimoni
En dia 2 de gener, a Les Escaldes-Engordany, es va detenir un resident de 20 anys com a presumpte autor d’un delicte contra el patrimoni.
El passat mes d’octubre de 2025, es va denunciar davant els nostres serveis el furt amb força de cable de coure d’una obra de reforma d’un establiment hoteler de Les Escaldes-Engordany. El perjudici causat superava els 16.000 euros.
L’enquesta efectuada per aclarir els fets permeten la detenció de l’interessat.
Altres detencions
El dia 3 de gener, es va rebre un requeriment en el qual se’ns comunicava que un home es trobava estirat al terra desprès d’haver rebut una agressió per part d’un altre individu.
Al lloc, un cèntric carrer de la vila d’Andorra la Vella, es va controlar un resident de 34 anys en un fort estat etílic. L’interessat presentava una contusió en el seu front. En demanar-li sobre el succeït no recordava res, i volia tornar al seu domicili, rebutjant en varies ocasions ser atès pels serveis mèdics. Aquest va tenir en tot moment un comportament despectiu envers els nostres serveis.
L’interessat, seguidament va marxar del lloc per voluntat pròpia, sent novament controlat minuts més tard en un altre lloc, estirat al terra. En ser interpel·lat, va mantenir un comportament desproporcionat, amenaçant i injuriant els agents.
Tot seguit es va procedir a la seva detenció com a presumpte autor d’un delicte contra la Llibertat, i un delicte contra l’Honor.
El dia 4 de gener, a la vila del Pas de la Casa, es va controlar un no resident de 42 anys en ocasionar aldarulls a l’exterior d’un local d’oci nocturn, enfrontant-se al porter del local que no el deixava accedir a l’interior. L’interessat va llençar una barra de metall contra el porter, impactant aquesta contra un vehicle estacionat. En interpel·lar-lo, va fer cas omís de les indicacions dels agents, oposant una forta resistència i intentar agredir-los en el moment del seu control. Es va procedir a la seva detenció com a presumpte autor d’un delicte contra la Funció Pública.
El mateix dia 4 de gener, a la vila del Pas de la Casa, es van detenir dos homes no residents de 32 i 36 anys, per un delicte contra la funció pública, contra la llibertat, contra l’honor i contra la salut pública.
Requerits en un immoble d’apartaments per quan els dos ocupants d’un d’ells havien causat danys al mobiliari de l’apartament on es trobaven allotjats.
Al lloc, i en companyia del requeridor i responsable de l’immoble, es va accedir a l’interior i es va constatar el fet.
En la inspecció ocular, es va poder veure que al damunt d’un moble es trobava un plat amb restes d’un polsim blanc i un cartró en forma de cilindre.
En absència dels llogaters, el requeridor va facilitar la identitat dels interessats, que van ser localitzats i controlats posteriorment. Durant la interpel·lació, aquest van fer cas omís de les indicacions dels agents actuants, resistint-se, proferint diverses injuries, agredint i causant lesions als agents actuants.
En l’escorcoll efectuat als interessats, a l’interior de la cartera d’un d’ells, es va trobar amagada una bosseta amb restes de polsim blanc. El polsim blanc trobat en el decurs de la intervenció, va donar positiu en cocaïna al reactiu per la identificació de substancies estupefaents.
Escaldes-Engordany, el 05 de gener de 2026