• URGÈNCIES: 110
  • Télèfon: +376 872 000
  • Email: policia@policia.ad

Notícies

Detenció de dues persones dedicades presumptament a cometre furts de mercaderia en establiment comercials del Principat

  •   24/10/2011 15:51 
El dissabte 22 d’octubre a les 15:30 hores, els nostres serveis són avisats per la temptativa de sostracció d'una jaqueta, valorada en 196,50 euros (preu de cost), en una botiga de l’avinguda Meritxell d’Andorra la Vella.

El presumpte autor és controlat posteriorment prop de la rotonda d'Andorra la Vella, on se l'hi troba en la seva possessió una bossa de mà folrada, i en el seu interior 3 perfums d'un valor de 102,55 euros.

Vist l'esmentat, i degut al valor de la mercaderia sostreta, a l'interessat, home rus no resident de 30 anys, se li confecciona una diligència de contravenció penal, se'l foragita del Principat, i és acompanyat a la frontera del riu Runer.

El mateix dissabte a les 18:22 hores, som requerits novament d'una botiga del carrer Bonaventura Armengol, ja que dos homes, haurien sostret una jaqueta d'un valor de 314,72 euros.

A les 18:51 hores, se'ns requereix d'una òptica d'Andorra la Vella, per quan dos homes haurien sostret unes ulleres de sol d'un preu de 235 euros. Al lloc la patrulla actuant controla, un home rus no resident de 24 anys, la segona persona hauria fugit de l'establiment.

A través de la descripció i dades recollides al lloc, agents de l’Àrea de Seguretat Publica i Proximitat Ciutadana inicien una recerca per la vila, i esbrinen que en un hotel de la capital, s'allotjarien tres persones de nacionalitat russa, una d'elles, la persona que havia estat foragitada a primera hora de la tarda, l'altre, la segona persona controlada, i una tercera que no s'havia controlat.

En aquest establiment hoteler és controlat posteriorment, la tercera persona, un home rus no resident de 30 anys. En el pertinent escorcoll a la cambra, desprès de ser oficiats per l'Honorable Sr. Batlle, ja que els interessats en un primer moment no han volgut que s'efectués el registre, s'han trobat tres jaquetes, així com diferents utensilis per confeccionar bosses folrades, i les claus d'un turisme Mercedes A de lloguer amb matrícula espanyola, localitzat posteriorment aquest en un aparcament a proximitat de l'hotel.

De l’enquesta efectuada per l’Àrea de Policia Criminal, és desprèn que presumptament els implicats haurien vingut al Principat amb la intenció de cometre furts de mercaderia. El mètode d’actuació conjunt era sempre distreure els empleats un d’ells, mentre l’altre es guardava el producte en una bossa de mà preparada a tal efecte, per posteriorment portar la mercaderia a la cambra d’hotel per tornar a actuar en una altra botiga.

El valor total del objectes sostrets en cinc establiments del Principat és de 1.548,77 euros (quatre jaquetes, tres productes de perfumeria, unes ulleres), dos representants de dos establiments perjudicats han cursat la corresponent denuncia prop del nostres serveis.

Els dos individus han estat detinguts i posats a disposició judicial avui.



Escaldes-Engordany, 24 d’octubre del 2011