• URGÈNCIES: 110
  • Télèfon: +376 872 000
  • Email: policia@policia.ad

Notícies

19/10/2008 11h30, El Cos de Policia deté 3 persones i posa al descobert dues diferents estafes a companyies d'assegurança mitja

  •   19/10/2008 11:30 

El Grup de delictes contra el Patrimoni de l'Àrea de Policia Criminal ha finalitzat aquesta setmana dues investigacions diferents per simulació de delicte, estafa i temptativa d'estafa a companyies d'assegurança mitjançant falses denúncies.

El primer cas es resolt el dia 14/10/2008 amb la detenció d'un resident italià de 35 anys d'edat. Aquesta persona havia denunciat en data 1/9/2008 davant el Cos de Policia i posterior reclamació a la seva assegurança, haver estat víctima d'un furt amb força al seu domicili a la vila d'Escaldes-Engordany, on persona o persones desconegudes hi haurien penetrat després de forçar el pany, enduent-se objectes (televisor, TDT, roba i equipament d'esquí i altres objectes) valorats en més de 11.000 euros.
Les constatacions efectuades sobre el lloc i la investigació posterior varen fer dubtar al Cos de Policia de la veracitat d'aquest delicte, fins que el dia 14/10/2008 es localitza en un box llogat per l'interessat a Sta. Coloma la majoria dels objectes denunciats, resultant que el denunciant havia simulat el delicte per cobrar de la seva companyia d'assegurances. Sembla que part de la resta d'objectes haurien estat enviats per l'interessat a l'estranger, on aquesta persona tenia intenció de marxar a viure una vegada cobrada la compensació de la companyia d'assegurances.

El segon cas es resolt en data 15/10/2008 quan efectius del mateix Grup de Patrimoni practiquen les detencions de dues persones (un resident espanyol de 40 anys i un resident portuguès de 34 anys) que presumptament havien efectuat una falsa denúncia de furt d'un vehicle reclamant a l'assegurança el cobrament i havent cobrat d'una altra assegurança la quantitat d'aproximadament 20.000 euros després d'una falsa declaració d'accident.
De l'enquesta policíaca es desprèn que els detinguts, antics empleats d'un concessionari de vehicles, haurien actuat de la manera següent: a finals de setembre del 2007 el titular del vehicle havia presentat davant la seva assegurança una declaració d'accident de sinistre total. La companyia d'assegurances li va pagar per aquest concepte una indemnització de 20.000 euros. De l'enquesta policíaca es desprèn que el sinistre o bé no hauria existit o bé hauria estat simulat concertadament amb l'altra part.
Continuant la investigació, el Grup de Patrimoni de l'Àrea de Policia Criminal descobreix que abans de cobrar però aquesta indemnització, l'interessat havia assegurat el mateix vehicle en una altra companyia d'assegurances (mantenint l'anterior assegurança) i en data 24/5/2008 va presentar una denúncia de furt del cotxe a una població francesa propera a la frontera andorrana. Formalitzada aquest denúncia davant el Cos de Policia, l'interessat reclama a la nova companyia d'assegurances la indemnització pel furt, pretenent cobrar 22.000 euros més. De la mateixa enquesta policíaca es desprèn que el vehicle, que no ha pogut ser localitzat, no hauria estat mai furtat i que es pretenia novament estafar a la companyia d'assegurances.

Els tres detinguts van ser posats a disposició judicial.

El Grup de Patrimoni de l'Àrea de Policia Criminal té com a missió la investigació de delictes contra el patrimoni, especialment furts i furts amb força. En aquest marc, juntament amb el Grup d'Identitat Judicial de la mateixa Àrea, tenen també la funció d'esbrinar si els delictes denunciants s'han produït realment.

Escaldes-Engordany, 19 d'octubre del 2008