Període tractat:
del 20/01 al 30/01 (10 dies),tenint però present que entre aquests dies es va produir la tempesta de neu (3/4 dies) en que hi va haver poc trànsit i velocitat reduïda.
1/ Els objectius del radar fix.
Com ja es va anunciar públicament el radar fix té UN CAIRE PREVENTIU, per això està senyalitzat i es va comunicar la seva situació i la data d'entrada en servei.
Objectius directes:
Disminuir els excessos de velocitat i les velocitats mitjanes en que es circula per les carreteres.
Amb la finalitat d'augmentar la seguretat viària i evitar la producció d'accidents.
Poder destinar els efectius humans al control d'altres factors de risc en l'accidentalitat (alcoholèmia, estat dels vehicles etc).
L'EXCES DE VELOCITAT ÉS LA PRIMERA CAUSA D'ACCIDENTS.
El primer radar ha estat instal·lat a l'Av. De la Bartra ja que s'hi acumulen varis factors de risc:
via ràpida en una zona gairebé urbana (entorn habitat)
una de les principals artèries nacionals (uneix el nucli urbà d'Andorra la Vella/Escaldes-Engordany lmb la part nord del país).
Lloc amb un índex/risc elevat d'accidents greus produïts per l'excés de velocitat.
1/ L'anàlisi:
Radar fix de la Bartra. Nombre d'infraccions constatades en 10 dies:

80-90 km/h 257
<91 km/h 40
S'han constatat un total de 297 infraccions entre el dia 20/01/2006 i el 30/01/2006, deu dies dels quals cal tenir present que s'han produït inclemències meteorològiques importants (nevades) que han motivat una disminució del trànsit i de la velocitat.
D'aquestes 297, 40 infraccions ho han estat per excessos de velocitat superiors a 90 km/h. Doncs les que podem qualificar de més greus, representen el 13% del total.
Infraccions més greus (les 40) constatades pel radar fix de la Bartra, per franges horàries:
Les 40 infraccions més greus (superior a 90 km/h)
mati 19
tarda 11
nit 10
La majoria doncs (un 47%) es constaten al matí (6 d'aquestes infraccions es constaten entre les 8h i les 10h, mentre que les 13 restants entre les 10h i les 14h).
La infracció més greu: un vehicle de mtla. Espanyola que circulava a 118 k/m les 10h del matí.
ANÀLISI:
En comparació amb les dades dels controls efectuats fins avui amb radar MÓBIL, es considera doncs que el primer balanç de l'eficàcia del radar de la Bartra ha de ser
MOLT POSITIU, FUNCIONA L'OBJECTIU PREVENTIU
S'HA ACONSEGUIT FER DISMINUIR LA VELOCITAT AMB LA QUE ES CIRCULA EN AQUELL PUNT,
ja que de :
L'any 2004 es varen constatar un total de 1728 infraccions d'excés de velocitat per mitjà dels radars mòbils.
L'any 2005 es varen constatar 1312 infraccions per excés de velocitat per mitjà dels radars mòbils (es varen fer un total de 164 hores de control ràdar).
a) Efectuant una comparativa amb els resultats d'aquests 10 dies de control de radar fix a la Bartra, representa que en 10 dies ( tot i tenint present que hi ha 3-4 dies de poc trànsit), s'han constatat un 22,60% del total d'infraccions que s'havien constatat l'any 2005 amb els radars mòbils.
b) Pel que fa al punt concret de la Bartra, l'any 2005 es van efectuar un total de 24h. de control (en diferents controls) amb radar mòbil constatant 196 infraccions. Percentualment doncs ja han disminuït les conduccions perilloses en aquest punt.
COMPARATIU AMB D'ALTRES PUNTS :
S'ha fet una altra comparativa que pot resultar d'interès per evidenciar que l'efecte preventiu S'ESTÀ PRODUINT:
Resultat dels darrers controls de radar mòbil a la CG1 sortida St. Julià, tram ràpid, limitat també i a 60 km/h:
D'un total de 4 hores de control ràdar mòbil, en diferents dies i entre les 7.30 a 8.30 del matí s'han constatat 67 infraccions, de les quals 46 a menys de 90 km/h i 21 a més de 90km/h.
Doncs:
1) en només 4 hores de control de radar mòbil, percentualment moltes més infraccions, es a dir és més real.
2) Les infraccions més greus representen el 31% mentre que a la Bartra descendeixen al 13%.
Escaldes-Engordany, 31 de gener del 2006.